Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay
Summary: The discussion begins with dekraan wondering whether they were scammed through PayPal and eBay. nogmeerwinst replies, leading to a brief conversation between them about the situation. Eventually olympuse3 joins in, but no specific details or solutions are mentioned in the discussion.
Hallo!
Ik zou graag advies willen over een laatste aankoop via ebay van een verkoper uit Litouwen.
Ik heb deze sale 16 december gemaakt en meteen via paypal betaald. Een dag later bericht gekregen dat het pakketje was verzonden. Geen volgnummer bij paypal helaas en ook geen vervoerder informatie.
Maar goed, het pakketje zou er tussen 3 januari en 17 januari zijn. Vandaag de eerste dag dus.
Ik zou geduld moeten hebben, maar ik heb er een slecht gevoel over.
De verkoper heeft namelijk een paar dagen geleden een (eerste) slechte feedback gekregen waarin staat:
Did not send the item or reply to my messages.
nogmeerwinst
·12 years agoDirect claimen. U krijgt alleen uw geld terug als het nog te halen valt.
dekraan
OP12 years agoJa, dat vroeg ik me dus net ook al af. Ondanks wat eBay zegt, of Paypal, is het toch nog makkelijk om de boel op te lichten. Gewoon geld incasseren en van paypal afhalen. Dan is er waarschijnlijk niets meer aan te doen...
Ik heb in ieder geval een claim ingediend. Afwachten maar wat dat oplevert. Ik ben bang niets. Zo leer je nog eens een harde les!
nogmeerwinst
·12 years agohttp://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=321274162134
Alleen maar rode vlaggen, vroeger ook letterlijk.
Nog nooit iets verkocht, opeens twee dezelfde hi-tech items te koop.
Een duidelijk gekopieerde standaard beschrijving.
Oost-Europa.
Enz.
olympuse3
·3 months agoNee, niet alleen Oost Europa. dat is niet het probleem. Probeer de kenmerken van fake aanbiedingen te herkennen. Het zijn nieuwe leden in alle landen die nul feedback hebben maar zogenaamd al diverse producten hebben verkocht. Een enkele keer is er feedback maar niet geloofwaardig. (bedankt voor de prachtige haarspeld van 2 euro). Ik waarschuwde Ebay recent voor aanbiedingen van nieuwe dure kameras (Leica, Hasselblad, Fujifilm ed) met een waarde van 5.000-10.000 euro voor de prijs van 800-1.500 euro. Ebay liet ze, op 1 na, staan (!). Sommige aanbiedingen hadden al 80 volgers en was de camera al in 7 mandjes. Ik telde 25 van die websides in Duitsland, Frankrijk, UK en Canada. Hun namen leken in dit geval qua samenstelling op elkaar, een combinatie van willekeurige letters en enkele cijfers met een streepje ertussen . Positief is dat de geld terug garantie goed is maar lees wel de voorwaarden.