06-01-2021 10:54
Hallo ich bin am verzweifeln,
ich habe über ebay.de an einen Kunden in England den Artikel 193730970835 eine gebrauchte Reebok Shorts für 19,99EUR verkauft. Nun will der Kunde die Hose zurückgeben weil die Gr. M angeblich zu groß wäre und die Farben nicht wie auf dem Foto (was ich beides verneine) Ich habe die Rückgabe abgelehnt und nun will mich ebay.co.uk dazu zwingen dass ich dem Käufer das Rückporto zahlen soll und er den Kaufpreis und Porto erstattet bekommt oder ebay.co.uk erstattet dem Käufer einfach den Kaufbetrag (der bei mir bei Paypal geblockt wurde, 32EUR mit Versand) und der Käufer kann die Ware behalten!!!
Ebay.de sagt mir da könnten sie nichts dran machen, dass ware bei ebay.co.uk so. Aber ich zahle doch alle Gebühren hier und auch der Verkauf lief über ebay.de, wo ist den da der Verkäuferschutz? Warum kann ich der Rückgabe nicht widersprechen, finde das Verhalten von ebay.de ohne Worte. Kann mir jemand hier im Forum vielleicht weiterhelfen, bin echt sprachlos wie das alles gehandhabt wird.
Mit freundlichen Grüßen
Patrick Ueffing
Hier das Schreiben von ebay.co.uk
Hello Patrick ,
I'm contacting you about the return request 5169597570 filed for Reebok Herren One Series 193730970835 by mewstones.
I’ve reviewed the details of this request and found that the buyer is claiming the item was delivered was not as described.
When a buyer receives the wrong item, it arrives damaged, it doesn’t match the listing description, or the buyer files a return within your return policy, they can return it to you for a full refund (including original shipping costs). Because the reason is outside of the buyer’s control or within your return policy, we’re also asking you to pay for return shipping.
I’ve placed the request on hold for 4 days to give you time to arrange the return postage with the buyer. Please note that if you don’t resolve the issue by 10/01/21, we’ll issue the buyer a full refund on your behalf without requiring the item to be returned.
There are several ways to provide return postage for your buyer. To learn more about your options, please visit the Return postage options page. Here are some options to consider:
Issue a pre-paid shipping label and upload it to eBay
Send the buyer a PayPal payment to cover the return shipping
You can also make other arrangements to have the item returned to you. However, you’ll need to forward proof to us that the item has been returned. Simply reply to this email with proof.
If you’ve tried to resolve the issue by doing one of the above, but the buyer hasn’t responded, please let us know by replying to this email.
I hope I've explained everything clearly and we look forward to working with you to resolve this issue.
Kind regards,
Edward D.
eBay Customer Service
ueffingpatrick schrieb:Hallo ich bin am verzweifeln,
ich habe über ebay.de an einen Kunden in England den Artikel 193730970835 eine gebrauchte Reebok Shorts für 19,99EUR verkauft. Nun will der Kunde die Hose zurückgeben weil die Gr. M angeblich zu groß wäre und die Farben nicht wie auf dem Foto (was ich beides verneine) Ich habe die Rückgabe abgelehnt und nun will mich ebay.co.uk dazu zwingen dass ich dem Käufer das Rückporto zahlen soll und er den Kaufpreis und Porto erstattet bekommt oder ebay.co.uk erstattet dem Käufer einfach den Kaufbetrag (der bei mir bei Paypal geblockt wurde, 32EUR mit Versand) und der Käufer kann die Ware behalten!!!
Ebay.de sagt mir da könnten sie nichts dran machen, dass ware bei ebay.co.uk so. Aber ich zahle doch alle Gebühren hier und auch der Verkauf lief über ebay.de, wo ist den da der Verkäuferschutz? Warum kann ich der Rückgabe nicht widersprechen, finde das Verhalten von ebay.de ohne Worte. Kann mir jemand hier im Forum vielleicht weiterhelfen, bin echt sprachlos wie das alles gehandhabt wird.
Mit freundlichen Grüßen
Patrick Ueffing
Hier das Schreiben von ebay.co.uk
Hello Patrick ,
I'm contacting you about the return request 5169597570 filed for Reebok Herren One Series 193730970835 by mewstones.
I’ve reviewed the details of this request and found that the buyer is claiming the item was delivered was not as described.
When a buyer receives the wrong item, it arrives damaged, it doesn’t match the listing description, or the buyer files a return within your return policy, they can return it to you for a full refund (including original shipping costs). Because the reason is outside of the buyer’s control or within your return policy, we’re also asking you to pay for return shipping.
I’ve placed the request on hold for 4 days to give you time to arrange the return postage with the buyer. Please note that if you don’t resolve the issue by 10/01/21, we’ll issue the buyer a full refund on your behalf without requiring the item to be returned.
There are several ways to provide return postage for your buyer. To learn more about your options, please visit the Return postage options page. Here are some options to consider:
Issue a pre-paid shipping label and upload it to eBay
- If you have a preferred shipping service, contact them to purchase one of their postage labels.
- Please ensure this label is sufficient to cover the item’s return.
- Send the label to the buyer through My eBay > Messages.
Send the buyer a PayPal payment to cover the return shipping
- Use the postage calculators on the shipping service's website to find out how much return postage would cost.
- Please ensure this costing is sufficient to cover the item’s return.
- Send a payment to the buyer by logging in to your PayPal account, and then clicking Send & Request at the top of the page.
- Follow the onscreen instructions.
- Once the payment is complete, reply to this email with the transaction ID and a screenshot of the payment.
You can also make other arrangements to have the item returned to you. However, you’ll need to forward proof to us that the item has been returned. Simply reply to this email with proof.
If you’ve tried to resolve the issue by doing one of the above, but the buyer hasn’t responded, please let us know by replying to this email.
I hope I've explained everything clearly and we look forward to working with you to resolve this issue.
Kind regards,
Edward D.
eBay Customer Service
das hat nichts mit eBay.co.uk zu tun, sondern damit, dass Du PayPal-Zahlungen akzeptierst
auch wenn der Käufer hier aus Deutschland wäre, ist der Verkäufer der gelackmeierte
da er versichert - bzw. PayPal-konform mit Versandnachweis - zurücksenden muss, kannst Du Dir ausrechnene, dass Du so oder so Miese machst und günstiger dabei wegkommst, wenn Du auf den Rückversand verzichtest und einfach erstattest
... und dann bei allen weiteren Angboten PP rausnimmst, die Käufer können durchaus auch per Überweisung zahlen, kostet sie dann halt ggf. etwas mehr, wenn sie ausserhalb der Euro-Zone wohnen