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iPhone 15 Pro Max, nach 6 Monaten defekt. Verkäufer bietet keine Unterstützung, da Privatverkauf.

Dear Community,

I'm having a problem with a seller. I bought an iPhone 15 Pro Max from him on November 25th of last year. I assumed he participated in eBay Buyer Protection and that's why I bought it. Today (November 11th, 2025), the iPhone won't charge. I took it to AppleCare, and they diagnosed internal damage requiring a full repair at an Apple Store. Unfortunately, the seller can't provide the original receipt and is refusing any assistance. He simply claims it was a private sale. Does eBay Buyer Protection apply in this case? Can I contact the legal department, since the device he sold couldn't read the Apple serial number at AppleCare (Genius Bar)? Details are in the attached report. Because the iPhone is less than 24 months old, the repair would be free through AppleCare, but it would have to be done by the seller. However, he's refusing to help me in any way. What can I do in this situation? I look forward to your answers/feedback/suggestions.

Thank you very much.

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1 ANTWORT 1

iPhone 15 Pro Max, nach 6 Monaten defekt. Verkäufer bietet keine Unterstützung, da Privatverkauf.

Wir sind eine deutschsprachige Community bei ebay.de

Du bist seit 2017 auf ebay.de angemeldet und da sollte man hier schon auch auf deutsch kommunizieren können.

Ebay bietet hier auch keine Unterstützung an da der Käuferschutz längst abgelaufen ist, und wenn es ein Privatkauf war nützen dir vermutlich auch deine Verbraucherrechte nichts.

Du kannst gerne einen Anwalt deines Vertrauens befragen, ich denke aber nicht dass er da tätig werden wird oder kann.

 

Denn welcher heut sein Blut mit mir vergießt, der soll mein Bruder sein (William Shakespeare - Heinrich der V.)
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